شناسه خبر : 56780 شنبه 23 اسفند 1399 10:41

برگزاری دومین نمایشگاه گروهی عکس کیوسک

دومین نمایشگاه گروهی عکاسان خبری و مستند مازندران با عنوان «کیوسک 99» از فردا در ساری گشایش می‌یابد و به مدت پنج روز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی کرونایی پذیرای علاقه‌مندان به مستند اجتماعی در هنر عکاسی خواهد بود.

امسال در نمایشگاه کیوسک آثاری از غلامرضا احمدی، امیرعلی رزاقی، مصطفی شانچی، اکبر قاسمپور، مصطفی کاظمی و یاسر عموزاد برای ارائه در نمایشگاه عکس کیوسک انتخاب شده که شامل مجموعه عکس و تک عکس است. همچنین محمد رضایی عکاس باسابقه استان و مدرس عکاسی نیز به عنوان مشاور در فرآیند شکل‌گیری و گزینش آثار برای ارائه در کیوسک 99 این گروه را همراهی کرده است.

مدیر اجرایی این نمایشگاه درباره تعداد آثار ارائه شده در این نمایشگاه اظهار کرد: امسال 41 اثر در قالب مجموعه عکس و تک عکس برای ارائه در کیوسک انتخاب شده که چندین جلسه گفت‌وگو و تبادل نظر بین عکاسان این گروه از مرحله ایده‌پردازی تا گزینش آثار است.

امیرعلی رزاقی افزود: گام‌های برگزاری دومین نمایشگاه کیوسک بلافاصله پس از برپایی نخستین دوره نمایشگاه عکس کیوسک برداشته شده بود و پس از انتشار فراخوان برای دعوت از همه عکاسان خبری استان و دریافت طرح‌های اولیه از عکاسان علاقه‌مند به شرکت در نمایشگاه، جلساتی به منظور بررسی ایده‌ها با حضور خود عکاسان برگزار شد. از همان ابتدا نیز تصمیم گرفتیم تا در این دوره نگاه مستند اجتماعی را در آثار کیوسک تقویت کنیم. به همین دلیل بار اجتماعی آثار در این دوره بیشتر از بار خبری عکس‌هاست.

وی با اشاره به شیوع کرونا از اسفند سال گذشته و تغییر شرایط اجتماعی و لغو برگزاری رویدادهای هنری طی یک سال اخیر گفت: ما برنامه‌ریزی‌های لازم برای برگزاری نمایشگاه کیوسک 99 را از مدت‌ها پیش انجام داده بودیم. اما کرونا اجازه برگزاری را نداد و شرایط به گونه‌ای رقم خورد که در آخرین روزهای سال بتوانیم این نمایشگاه را با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران  و نمایندگی مدیران‌خودرو حق‌پرست برگزار کنیم.

 گروه عکس کیوسک از اوایل سال 1398 برای افزایش انسجام و تقویت ارتباط حرفه‌ای بین عکاسان خبری تشکیل شد و پس از برگزاری موفق نخستین دوره نمایشگاه از این گروه با مشورت و هم‌اندیشی خود عکاسان، با ساختاری حرفه‌ای‌تر و برنامه‌ریزی شده به سمت تقویت نگاه پرورش یافته در عکاسی هدایت شد.





اخلاق مدار باشیم، استفاد از اخبار و تصاویر با ذکر منبع نورفتو مجاز می‌باشد.
Copyright © 2020 www.‎NoorPhoto.ir, All rights reserved.