62135
1400/08/26     09:54

فیلم مستند «زنان نمکی» در چهارمحال و بختیاری ساخته می شود

کارگردان فیلم مستند زنان نمکی گفت: تصویربرداری این مستند در شهرستان اردل چهارمحال و بختیاری به پایان رسیده است و با انجام مرحله صداگذاری، این فیلم به زودی آماده نمایش خواهد شد.

مریم آل مومن با بیان اینکه اهالی روستاهای «قلعه رشید»، «شِکرآباد» و «حسین آباد» شهرستان اردل چهارمحال و بختیاری قرن هاست که در معدن نمک قلعه رشید کار می کنند، افزود: مستند زنان روایتگر بخشی از زندگی زنان این سه روستا است که از اوایل فصل بهار تا نیمه های پاییز به برداشت نمک از صخره هایی که آب نمکی از آنها جاری و خشک شده است، مشغول هستند.

فیلم مستند «زنان نمکی»
 

وی تصریح کرد: کار تصویربرداری و ساخت این مستند از سال گذشته در منطقه قلعه رشید آغاز شد اما با توجه به شرایط جغرافیایی سه روستا و صرف زمان برای برقراری ارتباط با جامعه محلی، فرآیند تولید اثر تا نیمه امسال ادامه یافت.

آل مومن یادآور شد: برای نخستین بار در مستند زنان نمکی موضوعاتی همچون سختی کار زنان در این معدن نمک، تلاش آنان برای حفظ زمین های معدن، باورها و فرهنگ های شکل گرفته در رابطه با نمک و تاثیر برداشت و فروش نمک در معیشت اهالی به نمایش در می آید.

فیلم مستند «زنان نمکی»
 

وی درباره عوامل سازنده این مستند نیز یادآور شد: این فیلم مستند با همکاری قاسم اسماعیلی از دیگر هنرمندان استان در حال تهیه است و از آنجایی که حضور افراد متفرقه در روستاها و صحبت با زنان نمکی از طرف مردم محلی چندان پذیرفته نبود، تلاش شد تا در فواصل مختلف و با کمترین عوامل فیلمسازی، کار ساخت این مستند دنبال شود.

فیلم مستند «زنان نمکی»


فیلم مستند «زنان نمکی»


فیلم مستند «زنان نمکی»
 





نظرات

نظر شما